Aktywność fizyczna przy nadciśnieniu

Leczenie nadciśnienia poprzez aktywność fizyczną może również przynieść wiele radości!Brak aktywności fizycznej może doprowadzić do nadciśnienia. Wszystko za sprawą zbyt małego dotlenienia organizmu. Wystarczy codzienna gimnastyka, jazda na rowerze, pływanie czy jogging, by poprawić pracę serca, które bijąc szybciej dostarczy więcej tlenu do naczyń krwionośnych.

Aktywność fizyczna to także dobry sposób, by zapobiegać nadciśnieniu, ale również jest to idealna metoda, by z nim walczyć. Pacjenci uskarżający się na tą dolegliwość nie powinni zapominać o codziennej gimnastyce. Oprócz wyżej wspomnianych zalet wysiłek fizyczny tego rodzaju skutecznie pozbędzie się lub zapobiegnie dodatkowo nadwadze, która zresztą przy nadciśnieniu również nie jest wskazana.

Lekarze oprócz leczenia farmakologicznego zalecają kinezyterapię, czyli leczenie nadciśnienia ruchem. Nie każdy jednak rodzaj sportu jest dobry przy tego rodzaju chorobie. Należy wybierać tylko te, które poprawią wydolność krążenia. Najbardziej zalecane są ćwiczenia tlenowe, czyli na przykład aerobowe. Te powinny być wykonywane minimum 4 razy w tygodniu i trwać od 30 do 60 minut.

Przy chorobie nadciśnienia zakazane są natomiast wszelkie sporty siłowe, takie, które w krótkim czasie wymagają od organizmu zbyt dużego wysiłku. Te zwiększają masę mięśni natomiast absolutnie nie poprawiają stanu dotlenienia organizmu. Chorzy na nadciśnienie powinni zrezygnować więc z ćwiczeń na siłowni czy krótkodystansowych biegów.


Poradnik dla pacjentów chorych na nadciśnienie tętnicze



1 komentarz

  1. albert on Październik 8, 2013 22:22

    Ze sportem, choć jest zdrowy i potrzebny, trzeba uważać, zwłaszcza przy nadciśnieniu. Mój sposób na nadciśnienie to przepisany przez lekarza amlator, basen dwa razy w tygodniu i dieta bogata w warzywa i owoce.

Name (required)

Email (required)

Witryna internetowa

Napisz coś na temat nadciśnienia. Podziel się swoimi doświadczeniami.